MOI helpt gezinnen in Indische Buurt

Stichting MOI en Eigen Haard zijn officieel wijkpartner. In ruil voor het gebruik van een nieuwe locatie zet MOI zich in voor de buurt.

De stichting wordt gerund door twee gepassioneerde zussen, Shazia en Jasmin Ishaq. Afgelopen donderdag betrokken ze hun nieuwe kantoor aan de Molukkenstraat 25.

Housewarming

De catering tijdens de housewarming werd verzorgd door de Cooking Ladies, een project van MOI. Deze werkloze dames maken gerechten uit verschillende windstreken tegen een zacht prijsje. Via MOI krijgen ze training in ondernemingsvaardigheden. Brassband Rythmnation maakte met hun percussie de middag muzikaal compleet.

Unieke stichting

Stichting MOI biedt onder andere hulp bij eenzaamheid of schulden en zij leveren integratiemaatjes. Diegene die hulp krijgt, probeert weer iemand anders te helpen. Dat is het unieke van de stichting. Zo helpen ze met elkaar honderden gezinnen in de buurt. Met o.a. de cursus budgetbeheer zorgen zij er voor dat honderden van onze huurders de huur op tijd kunnen betalen.

Bron: Eigen Haard